Sunday, April 10, 2011

SesuAtu yAng sAngAT mEnyeDihkAN...

Hye kawan2..
kta jmpa lg..
hurm..
msti mpa dh bring ngan blog ak kan..
huhu..
besa lar..
aku bknnya reti mgarang sgt..
hehe..
tpi..
klo stkat nk mnulis cm ney..
idea 2 bley than lar..
hurm..
aku nk cta smethng kat mpa suma..
tgh hri tdi aku bqu ja abeh bca sa2 nvel ney.."AKULAH CINDERELLA"..
sedih sgt cita 2...
da sowg pmpn ney..
nma dya aisyah..
dya owg mskin..
x pnah hdop sng..
mak ayah pn x dak..
dya plak anak sulong..
tpksa brnti kolah coz nak jaga adik2 dya..
bla dya dh bhgia ckit..
da plak hlangan yg mai..
nk taw slnjutnya..
mpa suma kna lar bca..
bqu leh hyati sndri..
huhuhu..

Aku da sa2 g cita..
ehem3..!!
ok...
ready....!!
set....!!
go!!

Pada suatu msa dhulu...tggal dua owg shbat yg sgt akrab di sebuah kmpg sgt2 jauh dpdalaman..dpa ney mcm isi dgan kuku..x dak owg yg bley psahkan dpa...tggal dbwh satu bmbung...kerja bwah satu bmbung..mcm2 lar dpa kgsi..apa yg pntg skli...dpa hdop sbtang kara jer..saudara-mara lgsg x dak.
Pada suatu hari...semasa di tmpat krja..Pengurus besaq syrkat 2 suruh pmbantu dya pggil si Ali..kebetulan wak2 2 si Ali ney tgh mkan ngan si Azman..kawan baik dya lar..
Ps2 Ali pn p lar jmpa pngurus dya....mpa nk taw dak pa yg pngurus gtaw kat dya?..lebih krang cm ni lar ayat dya.."Tahniah!Awak telah dinaikkan pgkat dan perlu brpndah ke ibu pejabat di Kola Lumpur!"..Ali tercengang2..pda wak2 yg sma...si Azman dok mngendap kowt celah2 pin2..dya tkejut..dya rasa sngguh x adil, iri hati, cmburu..sbb slma ney dya lg rjin pda Ali..dya yg byk tlg pgurus..dya yg byk wat keja..tpi..tpi napa plak Ali yg naik pgkat..??
Dya rasa tercabar..pas2 mla lar pgduhan yg sgt3 bsaq..dua owg shbat yg suatu msa dhlu sgt3 rapat, kini telah terpisah akibat drpada hsutan syaitan, hasad dengki, dendam, cmburu, iri hati yg tlah terpendam skian lama..
Azman sdah brtkar mnjdi seorg yg sgt kejam..dya mula mereka-reka fitnah..memburukkan Ali dhdpan owg lain..apa yg dlakukan oleh Ali...semuanya salah..pdhal dya tahu...dosa mmfitnah owg, lg truk drpada dosa mmbunuh owg..Ali sdah lali mndgar ksah2 yg mengaibkan drinya..dya brsa sgguh kecewa, malu, sedih krana seorang sahabat yg sgt disygi telah mnikam blkgnya sndri..
Ali tetap bersabar..kerana dya tahu bhwa ALLAH sntiasa bersama dgan owg yg bnar shja..semoga Ali mmperoleh kebahagian hdop satu hari nnt..aamiiiiiiiiin!!

Sekian...iulah ksah drpada aku untuk mpa...apa yg aku nk psan kat mpa suma.."SAYANGILAH SAHABAT2 MPA, JGN LARH MPA MENGKHIANATI KASIH SAYANG YANG DIBERIKAN OLEH SAHABAT MPA 2.TERIMA LARH SEADANYA.BERSYUKUR LARH KEPADA ALLAH YANG MAHA ESA KERANA MPA TELAH DIKURNIAKAN SAHABAT YANG SGT3 MNYAYANGI DIRI MPA WALAUPUN TERDAPAT BAIK DAN BURUKNYA TENTANG DIRI MPA.HARGAI LARH BELIAU SELAGI MPA SUMA MMPU.JGN SAMPAI SATU HARI NNT MPA NYESAI SBB DAH MLUKAKAN HATI KWAN MPA 2."

Sekian..stkat ney ja coretan aku..Assalamualaikum..

2 comments:

  1. so,plezz look down yourself 1!!!!!
    bkn aq yg tulis!!!!!

    ReplyDelete
  2. ok...
    thnx...tpi...apa yg aku 2lis ney xdak kaitan ngan sapa2 pun..
    saja nk cita2..
    bley wat pngjaran kan..
    tpi sapa yg mkan cili 2 dya lar yg rasa pdasnya..
    btoi ark ckap aku ney?huhuhu...
    tpi aku nk psan lar..
    Allah sntiasa da dgn owg yg bnar2 shja..
    thnx for the comment..

    ReplyDelete

mAi LAr UshA2 BloG aKu...BesT OooO...